Nem ok nélkül rettegett a Facebook az iOS legújabb verziójától

Facebook kicsi

Az elmúlt hónapokban szokatlanul éles üzengetés zajlott a két technológiai óriás, az Apple és a Facebook között, amelynek középpontjában az iOS 14.5 egyik új funkciója, az Alkalmazáskövetés átláthatósága állt. Az első adatok alapján a Facebook nem ok nélkül rettegett a változtatástól, ugyanis a felhasználóknak csak a töredéke engedélyezte a telefonján, hogy az alkalmazások nyomon tudják követni a tevékenységét.

Az Apple két hete tette elérhetővé az iPhone-okon futó operációs rendszer legfrissebb verzióját, amelyben a fentebb említett funkciónak köszönhetően a felhasználók teljes kontrollt kapnak afelett, hogy mely alkalmazások követhetik őket, így akár úgy is dönthetnek, hogy egyáltalán nem adnak hozzáférést a tevékenységükhöz.

Erről a változtatásról sokan már előre azt jósolták, hogy teljesen megváltoztathatja az internetet – köztük a Facebook is, akik ezt nem éppen pozitívumként értették. A közösségi oldal többek között a The New York Timesban, a The Wall Street Journalben és a Washington Postban feladott egész oldalas hirdetésekkel támadta az Apple-t, azt állítva, hogy az új funkcióval a kisvállalkozásoknak fognak a legtöbbet ártani, akik erősen támaszkodnak a célzott hirdetésekre, emellett pedig azt is vizionálták, hogy sok, eddig ingyenesen működő weboldal kénytelen lesz átállni a fizetős modellre.

Bár az Apple újítása nem kifejezetten a Facebook ellen irányult, tény, hogy az alkalmazáskövetés letiltása a közösségi oldalnak árthat a legtöbbet. A Facebook az elmúlt években rendkívül fontos szereplőjévé vált a reklámpiacnak, nem kis részben annak köszönhetően, hogy a felhasználókról gyűjtött információk alapján egészen precíz célzási lehetőségeket kínálnak a hirdetőknek. Igaz, Mark Zuckerberg márciusban már úgy nyilatkozott, hogy a változtatás akár erősítheti is a Facebook pozícióit, ha a hirdetők rájönnek, hogy a Facebook platformján kívül már nehezebben tudják elérni a célközönségüket, de hogy ezt komolyan gondolta-e vagy csak elfogadták, amin úgysem tudnak változtatni, azt nem tudhatjuk.

Az biztos, hogy ha a Facebooknak tényleg akkora problémákat okoz az Alkalmazáskövetés átláthatóságának a bevezetése, mint amennyire a reakcióik alapján sejteni lehetett, akkor elég nagy bajban vannak, a Verizonhoz tartozó Flurry piackutató cég statisztikái szerint ugyanis az elmúlt két hétben az iOS 14.5-re váltó felhasználóknak mindössze a 13%-a engedélyezte, hogy az alkalmazások nyomon követhessék a tevékenységét. Az amerikai felhasználók körében ennél is drámaibb a változás,

az USA-ban az iPhone tulajdonosok 96%-a mondott nemet a tevékenységének a megosztására.

A statisztikákból az is kiderül, hogy az USA-ban a felhasználók 3, míg globálisan az 5 százaléka teljesen letiltotta az alkalmazáskövetést a telefonján, ami azt jelenti, hogy ezeknek az eszközöknek az esetében az appok már meg sem próbálhatnak engedélyt kérni a felhasználóktól a követésükre.

raketa.hu, Bobák Áron

Oldalunk cookie-kat használ. Ezen fájlok információkat szolgáltatnak számunkra a felhasználó oldallátogatási szokásairól, de nem tárolnak személyes információkat. Szolgáltatásaink igénybe vételével Ön beleegyezik a cookie-k használatába. További információk

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close