Az Apple már több órát ad el, mint a teljes svájci óraipar

Apple Watch

Az Apple rekord évet zárt tavaly, már ami a bevételeiket illeti, amiben nyilván közre játszott az is, hogy a Strategy Analytics legújabb elemzése szerint 2019-ben több Apple Watch-ot értékesített, mint ahány órát a teljes svájci óraipar. A kimutatás alapján a cupertinói cég 31 millió hordozható eszközt adott el tavaly, ami 36 százalékos emelkedés a megelőző évhez képest, míg a svájciak (ide tartozik pl. a Swatch vagy a TAG Hauer) mindössze 21,1 milliót, ami 13 százalékos visszaesés 2018-hoz képest.

“Az analóg karórák továbbra is az idősebb vásárlók körében népszerűek, de a fiatalabbak egyre inkább az okosórák és egyéb viselhető kütyük felé húznak” – írja Neil Mawston, a Strategy Analytics ügyvezető igazgatója. “A hagyományos órákban utazó svájci gyártók – mint a Swatch vagy a Tissot – vesztésre állnak az okosórák háborújában. Az Apple Watch jobb termék, amit sokkal ügyesebben értékesítenek, és vonzóbb a fiatalok számára, akik egyre inkább az okosórák felé húznak. A svájciaknak egyre kevesebb idejük van, hogy érdemben beleszóljanak az okosóra versenybe.” – tette hozzá Steven Waltzer elemző.

Az Apple Watch évek óta piacvezető az okosórák kategóriájában, és 2017 egyik negyedévében egyszer már sikerült túlszárnyalniuk a teljes svájci óraipar eladásait, de most először fordult elő, hogy egy teljes évre levetítve sikerült maguk mögött hagyni az analóg órákban utazó konkurenciát.

Forrás és kép:24.hu/tech